tel.: 71 322 09 00
kom. 784 890 813 / kom. 608 898 008 (telefony czynne w godzinach otwarcia biura)
Plac Grunwaldzki 12-14 p. 14
biuro@rolka.wroclaw.pl

Godziny otwarcia biura:
Aktualne godziny otwarcia biura znajdują się poniżej w aktualnościach. Nowe godziny pracy obowiązują od dnia 13.11.2023r.

Aktualności

20-02-2024
Godziny pracy biura 21-23.02.2024r.

Inrofmujemy, iż w dniach 21-23.02.2024r. biuro będzie czynne w następujących godzinach:

21.02.2024r. 12:00 -16:00

22.02.2024r.  12:00 - 16:00

23.02.2024r. 12:00 - 18:00

Zapraszamy!
 


06-11-2023
Zmiana godzin otwarcia biura od 13.11.2023r.

Informujemy o zmianie godzin otwarcia biura.
Nowe godziny otwarcia biura obowiązują od dn. 13.11.2023r.


Screenshot-20240213-172857-Gallery Zapraszamy !


24-09-2023
Nowy cennik kursów prawa jazdy.

Zarszamy do zapoznania się z nowym cennikiem kursów prawa jazdy.

Prowadzimy szkolenia podstawowe na kategorie:

A1 - kurs podstawowy
A - kurs podstawowy
B - kurs podstawowy
B - kurs podstawowy, przyśpieszony
B - kurs podstawowy, ekspresowy
B - course in English

Więcej informacji dotyczących cen kursów znajduje się tutaj Oferta (rolka.wroclaw.pl)


21-03-2022
OSK ROLKA pomaga rozwijać skrzydła młodym sportowcom !

Niezmiernie miło nam poinformować, iż Ośrodek Szkolenia Kierowców ROLKA został sponsorem klubu KS Pogoń Miękinia. Mamy nadzieję, że młodzi piłkarze dzięki naszemu wsparciu będą mogli jeszcze bardziej rozwijać swoje umiejętności sportowe.

Życzymy drużynie samych sukcesów i zapraszamy na mecze :)


b1c745174de489c995db10da5eb1882d.jpg
 


05-09-2019
Uroczysta Gala Plebiscytu Gazety Wrocławskiej - Mistrzowie Motoryzacji 2019r.

Uroczysta Gala Plebiscytu Gazety Wrocławskiej - Mistrzowie Motoryzacji 2019

Jeszcze raz dziękujemy za wszystkie oddane głosy !!! 






14-07-2019
Wyniki Plebiscytu Gazety Wrocławskiej Mistrzowie Motoryzacji

Jest nam niezmiernie miło, iż możemy poinformować o wynikach Plebiscytu organizowanego przez Gazetę Wrocławską - Mistrzowie Motoryzacji, który zakończył się 12 lipca 2019r.
Nasza instruktorka zwyciężyła w kategorii Instruktor Jazdy Roku.
Serdecznie dziękujemy za oddane głosy i wsparcie !

Zapraszamy do OSK ROLKA i do zobaczenia na drogach :D




16-06-2019
ZAPRASZAMY DO GŁOSOWANIA !

Chcielibyśmy serdecznie zaprosić Państwa do głosowania w Plebiscycie Mistrzowie Motoryzacji w kategorii Instruktor Jazdy Roku, organizowanego przez Gazetę Wrocławską.

Być może ktoś z naszych kursantów chciałby oddać głos na naszą instruktorkę :)

Głosowania trwa od 14 czerwca 2019r. do 12 lipca 2019r. 

Wszystkich bardzo gorącą zachęcamy także do głosowania na naszą Szkołę, również została zgłoszona do Konkursu.

Instruktor Jazdy Roku - zapraszamy do głosowania :D  <--------- LINK do strony Plebiscytu

 


18-03-2019
Czym tak naprawdę jest zdawalność ?

Zdawalność - czy to najważniejszy element w pracy instruktora i egzaminatora? Zdawalność - termin zbyt często pojawiający się w pracy zarówno egzaminatorów i instruktorów nauki jazdy. Znamy statystyki zdawalności u nas i w innych krajach Unii Europejskiej. Porównania i wypowiedzi - oceniające co jest w naszym systemie nie tak - dostarczają wiele emocji. Czy w Polsce system szkolenia i egzaminowania jest dobrze skonstruowany? Czy należy coś zmienić? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, bowiem jest to suma kilku elementów, te składają się na ostateczny wynik egzaminu.

Praca z kursantami - tu nie ma znaczenia wiek kursanta, stopień społeczny, wykształcenie etc. - w naszej branży wiąże się z odpowiedzialnością za ukształtowanie kursanta - przyszłego bezpiecznego kierowcy. Zaczynamy od tzw. poziomu zerowego. Szkolona przez nas osoba poprzez zastosowanie poprawnych i odpowiednich metod nauczania z każdą lekcją - a to nie tylko jazda, jak zwyczajowo się przyjęło mówić - staje się kierowcą. Czyli na początku jest lekcja! I tak sukcesywnie osoba szkolona zyskuje wiadomości, umiejętności, pewność siebie. Każdego kierowcę charakteryzują dwie zasadnicze cechy. Decyzyjność i samodzielność. W naszym modelu szkolenia często zapominamy o kształtowaniu tych podstawowych cech. Zbyt często w szkoleniu pomagamy nie pozwalając na samodzielność osoby szkolonej. To jeden z podstawowych błędów powodujących negatywny wpływ na osiągnięcie wyniku końcowego w postaci zdanego egzaminu i osiągnięcie tzw. zdawalności.

Prześciganie się w słupkach, statystykach powoduje utratę zasadniczego celu, do jakiego nasza branża ma zmierzać. Wykształcenie samodzielnego, bezpiecznego kierowcy, odpowiedzialnego, stosującego wszystkie zasady i przepisy ustawy - Prawo o ruchu drogowym, to jest cel podstawowy, do którego mamy zmierzać. System w tej dziedzinie nie sprawdza się.

Czy Instruktor szkolący „pod egzamin” weźmie na siebie odpowiedzialność za to, że wypuszcza osobę, która ma zrobić tylko statystykę dla niego, dla OSK gdzie ten pracuje? Czy mówimy tu o dobrym fachowcu?

Czy kierując się tylko kryterium zdawalności można osiągnąć cel zasadniczy - bezpieczeństwo na drogach? Na pewno nie! Jednakże mamy prawa wolnego rynku i osoba chcąca zdobyć wymarzone uprawnienia może kierować się wyłącznie tym jednym kryterium wyboru ośrodka szkolenia. Zdawalnością! To oczywiście jest ogromnym błędem. Czy wynik zdawalności poprawi statystyki wypadkowości? Czy kandydat na kierowcę wybierając szkołę jazdy nie pytając o tak ważne kwestie jak np. kwalifikacje instruktorów, czy stan techniczny aut szkoleniowych itp., czy ten kursant poprawi tzw. zdawalność? Oczywiście, to pytanie retoryczne, na które odpowiedzmy sobie sami. Chyba byt dużo jest pytań, na które musimy odpowiadać sobie sami. To kolejny z elementów podważający teorię Zdawalności.

Jest jeszcze jeden aspekt zagadnienia zdawalności - to statystyki ocen pracy instruktorów. Jednak nie można mówić o takich statystykach, ponieważ świadomy, dobry instruktor nie może odpowiadać za stan psychofizyczny osoby zdającej egzamin. To już temat tak obszerny do dyskusji, że warto temu poświęcić kolejny artykuł. Każdy z instruktorów i egzaminatorów w swojej pracy ma własne doświadczenia związane z tzw. syndromem stresu przedegzaminacyjnego. Jest to nierozłączny element towarzyszący sprawdzeniu kwalifikacji do samodzielnego poruszania się w ruchu drogowym. Umiejętność radzenia sobie z tą przeszkodą - jeśli rozważamy aspekt zdawalności - jest kluczowa. Praca, którą musimy wykonać ma uświadomić i przygotować osobę szkoloną, że doprowadziliśmy nasze szkolenie do miejsca gdzie osoba szkolona zostanie poddana sprawdzeniu. Jak mentalnie przygotować kursanta? Każdy z instruktorów zapewne ma swoje sposoby. I bardzo dobrze! Jest to swoiste know-how osoby szkolącej. Jak ważna jest ostania jazda z kursantem tego nie muszę Państwu mówić. Instruktor nauki jazdy w dzisiejszych czasach to nie tylko szkoleniowiec! To także psycholog, mentor, specjalista i coach! Trener! Osoba, która w godzinach szkolenia kursu podstawowego ma wykonać wszystko, co jest możliwe, użyć wszystkich możliwych technik i sposobów dotarcia do osoby szkolonej, konsultować z innymi instruktorami techniki pracy. By dojść do finalnego punktu gdzie Zdawalność nie będzie istniała jako kryterium oceny.

Oczywiście obarczanie kolegów egzaminatorów za kreowanie statystyk zdawalności nie ma sensu. Dlaczego? Interpretacja wyników egzaminów realizowanych przez ośrodki egzaminowania jest oceniana w statystykach jako określenie tendencji. Czy w dzisiejszych czasach można takie wartości określić? To kolejny zły czynnik wpływający na zdawalność. Tu dalej mówimy o zależności różnych składowych, które nie maja wpływu na tzw. zdawalność.

Pomyślmy jednak o wypracowaniu jednolitych norm. Skorzystajmy z możliwości inicjatywy nieobojętnych na rzecz powołania samorządu instruktorów i egzaminatorów, gdzie na etapie tworzenia samorządu każdy z naszej branży może być kreatorem przyszłości. Pamiętajmy, że to my mamy możliwość tak ukierunkować naszą branżę, by system przyszłego szkolenia, efektów tego szkolenia był na tyle dobry, by nikt nie musiał analizować problemu ZDAWALNOŚCI.

Krzysztof Cuprjak (Chełmża)
Źródło: L-instruktor - Zdawalność w pracy instruktora i egzaminatora


22-06-2018
Nasza Toyota Yaris na egzaminie państwowym

Nie udało Ci się skończyć kursu na Toyocie Yaris, a WORD wymienił pojazdy na nowe?
Chcesz podejść do egzaminu państwowego na samochodzie na którym się uczyłaś/łeś?
Nie chcesz wydawać dodatkowych pieniędzy na poznawanie kolejnego auta?

Nic straconego !

Zapisz się na egzamin na naszej Toyocie. 
Posiadamy pełne okamerowanie i spełniamy warunki podstawienia pojazdu OSK na egzamin.

Koszt podstawienia samochodu to 100,00 złotych.

Zapraszamy! 
Przyjdź do nas, wszystko ustalimy.
 


15-11-2017
NAJNOWSZE statystyki zdawalności OSK ROLKA


Zdawaność Ośrodka na dzień 02.10.2017r. - 50 %
Żródło: WORD